Начало: Святоотеческое наследие |
Правило 115(129).
Определено и сие: аще кто речет, яко святые, в молитве Господней, оставя нам долги наша (Мф.6:12), не о себе глаголют, поелику им уже не нужно сие прошение, но о других грешных, находящихся в народе их, и яко не глаголет каждый из святых особо, оставя мне долги моя, но оставя нам долги наша, так чтобы сие прошение праведника разумелось о других паче, нежели о нем самом: таковый да будет анафема. Свят и праведен был Иаков апостол, когда рек: много бо согрешаем вси (Иак.8:2). Ибо для чего приложено сие слово: вси, аще не ради того, чтобы мысль сия согласна была со псалмом, в котором читается: не вниди в суд с рабом Твоим, яко не оправится пред Тобою всяк живый (Пс.142:2). И в молитве премудрого Соломона: несть человек, иже не согреши (3Цар.8:46): и в книге святаго Иова: в руце всякого человека знаменает, да познает всяк человек немощь свою (Иов.87:7). Посему такожде и святый и праведный Даниил пророк, в молитве, множественно глаголал: согрешихом, беззаконновехом (Дан.9:5), и прочее, что он тама смиренномудренно и истинно исповедует. Дабы не подумали, как некоторые разумеют, яко он глаголет не о своих, но паче о грехах людей своих: то он по сем рек, яко молихся и исповедях грехи моя, и грехи людей моих Господу Богу моему (Дан.9:2). Не хотел рещи, грехи наша, но рек: грехи людей своих, и грехи свои: поелику пророк как бы провидел, что явятся таковые люди, худо разумеющие сие.
(III всел. 1, 4; карф. 109-114, 116).
Примечания:
Смотри толкование к правилу 116(130)
Правила Православной Церкви с толкованиями епископа далматинско-истрийского. Перевод с сербского. Издана впервые в России в 1911-12 годах. Переиздана Свято-Троице Сергиевой Лаврой в 1993 году.
Сканирование и подготовка текста выполнена чтецом Владимиром Радаевым.
Copyright © 2001-2007, Pagez, webmaster(a)pagez.ru |